onsdag 22 april 2015

Svettiga backar

Det har blivit sommar i april och för att hedra värmen sprang jag backintervaller. Svettigt!

Jag har en backe som är lång och eh backig, och om man låtsas som att den inte ligger precis vid motorvägen är den riktigt fin.

Jag sprang 10 gånger upp, hämtade andan lite och joggade ner. Jag behöver verkligen göra det här lite oftare, backar är inte min starka sida.

Jag sprang alla vändor på 1,07-1,09, men sista vändan gick ännu bättre, jag kände mig oväntat stark och sprang på 1,02. Boom!

Tycker det är svårt art hitta rätt nivå, att springa så snabbt att jag orkar alla 10 - men blir svinigt trött. Nu blev jag bara riktigt trött, tror att jag skulle kunnat öka lite till - eller sprungit ännu fler intervaller.
Men men, man ska ju ha nåt att jobba på.

Här är jag svettig på balkongen. När jag svettats klart ska jag få en dusch och balkongen en make over.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar