onsdag 15 april 2015

Crawl under tidspress

Idag simmade jag igen. Nytt världsrekord för mig! Simma två dagar i rad. Maxat. Imorgon kanske jag ska simma igen. Har inte bestämt mig.

Jag var oerhört seg med att komma upp i morse, men jag hade ett möte i stan kl 10.15 och ville simma innan dess. På grund av min egen seghet och köer på motorvägen in mot stan. Jag hann bara vara i vattnet i 30 minuter innan jag skulle upp. Snabba puckar.

Efter lite uppvärmning med bröstsim gick jag över till 25-metersbassängen och crawlade. Jag stannar och pustar (flåsar) efter varje 50 meter, bättre än så har jag inte fått till andningen. Men det var bra med tidspressen, då fanns inte mycket tid till varken vila eller funderingar. Det var bara till att fortsätta så får pulsen lugnat sig lite. Det var nästan kul.

Vetefan hur jag ska få ordning på andningen. Jag tror på ett sätt att jag bara behöver traggla simningen, men på ett annat sätt funderar jag på om jag gör något grundligt fel när jag simmar. Ska man verkligen bli så sjukt trött?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar