fredag 3 april 2015

12 km långt på långfredagen

Påskvädret i Göteborg har levererat. Sol och klarblå himmel. Svårt att inte springa då.
Det var längesedan jag sprang runt Rådasjön, det är ofta blött och geggigt och det finns inga genvägar hem ifall kroppen kommer på att den inte vill springa. 
Men idag tänkte jag att det var hög tid. 12 km runt Rådasjön i solen på geggiga skogsstigar och torr asfalt. 







Jag har lite känningar här och där i lår och höft, men ingenting som var katastrofalt.
Jag har fått för mig att det är en liten inflammation i lårmuskeln som behöver jagas ur kroppen. Har funderat på att självmedicinera mig med en kur antiinflammatoriska tabletter, men jag tar så sällan värktabletter att det bär mig emot. 

Det kändes som långa 12 km, men enligt min (väldigt svajiga) GPS på telefonen var det tvärtom, när jag kommit varvet runt visade telefonen 11.75 km. Det var ju ingen fara eftersom jag inte var hemma än. Jag pinnade på de sista metrarna men stannade så snart jag hade passerat 12 km med lite råge. Efter det gick jag och letade efter påskris bland träden. Blev lite ha-galen där i skogen och fick med mig fler pinnar och kvistar än hemmet kunde hantera. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar