lördag 18 april 2015

Första rundan med nya klockan

Jag skippade min planerade vilodag och tog med min nya Garmin 620 ut på en runda. Jag skulle möta en kompis inne i stan. Fick skjuts till Delsjömotet och sprang där ifrån. Biten mellan Mölnlycke och Delsjömotet är oerhört trist, och ganska lång, så den var skön att slippa.


Jag borde kanske ha löst manualen lite noggrannare, men klick. Var inte särskilt svår att förstå. 
Medan den letar efter satelliterna fylls en stapel, tydligt och pedagogiskt, och sedan var det bara att trycka på start. 

Den pep och vibrerade vid varje kilometer och efter 1500 meter sa den till mig att min återhämtning var god. Haha. Tack tack klockan. 
Det tar såklart ett tag innan klockan har tillräckligt med data för att kunna uttala sig om sådant.


Efter 7 km, via både Liseberg och operan, var jag framme och hade enligt klockan slagit alla möjliga rekord. Snabbaste km, snabbaste mile, snabbare pass, längsta pass. Score! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar