lördag 11 april 2015

Snabbstyrka istället för spring

Igår drack jag vin och överraskande nog var jag inte jättesugen på att springa idag. Istället körde jag lite styrka hemma.

Eftersom jag får alla möjliga sträckningar, kramper och skit när jag inte värmer upp drog jag på stereon och hoppade loss till tre låtar innan jag gick vidare till trx-banden. 


Jag gjorde utfall med ena foten i bandet, därav den enbenta looken på bilden, och köttbulleplankan (har fötterna i trx-banden, står i plankan, kryper ihop till en boll, och ut i plankan igen).

Sedan gjorde jag draken (eller hette den örnen?), en bra balansövningar för min svaga höft. Det blev lite situps och en helt  vanlig planka också. Och en plankselfie.


De där utfallen var första gången jag testade och de var riktigt goa. Det kändes som att de var väldigt effektiva för  mina instabila ben.

Nu blir rodelträning i soffan. Och chips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar