fredag 1 maj 2015

15 km bland bilar, villor, rödljus och feskekörka

Idag vankades det ett långt pass eller intervaller. Hade inte bestämt mig. Men idag var jag tvungen att komma in till stan för att köpa två biljetter så då fick det bli ett löppass in till stan. Jag tippade på att det skulle landa på 13-15 km.

Vid 12 ville jag gå ut men det bara regnade och regnade och regnade. Enligt yr skulle det sluta regna vid 14 och då kändes det rimligt att vänta tills dess. Och mycket riktigt, vid 14 blev det uppehåll och jag gav mig ut.


Mina hälsenor är ruskigt ömma och den vanliga vägen in till stan är enbart asfalt. Därför sprang jag så mycket som möjligt vid vägkanten, småstigar brevid och konstiga "genvägar". Som den här idylliska vägen precis brevid motorvägen.


Trevligt nog funkade min taktik, visst är jag stum i vaderna men inte mer än brukligt och hälsenorna gjorde inte ont. Dessutom fick jag tillfälle att springa vilse bland villorna i Skår.


Det är trevligt att springa i stan, men man blir ju tokig på alla rödljus. Springa -  pausa - springa - pausa. 

Efter bara 12 km var jag framme vid järntorget och biljettkontoret som var mitt mål.
Efter en snabb vadstretch och ett snabbt biljettköp började jag springa tillbaka.


Passerade Feskekörka och fick ihop 15 km innan jag hoppade på bussen vid Korsvägen.
Slarvade som vanligt med stretchen, men men. Jag tog ett bad istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar