lördag 27 juli 2013

Jag smakar salt

Saltsmaken kommer sig av att tån och jag genomfört ett styck spinningpass idag. Hurra! Som jag saknat att få svettas! (Att ligga i solen och pressa gills ej, även om det genererat en hel del svettningar.) Och eftersom AC:n var paj(?) svettades som om det inte fanns en morgondag.

Jag visste inte ens om jag skulle palla att ha riktiga skor på mig, har inte haft så mycket på strumpor på fötterna de senaste två veckorna. Så jag cyklade dit i mina vanliga flipfloppar. Men jag hade mina största och luftigaste sportskor med mig i ryggsäcken.


Jag förvarnade spinningledaren om att jag kanske skulle dra mitt i passet, och ställde in min cykel. Och allt kändes bra.
Jag märkte redan i uppvärmningen att det inte funkade att stå upp på cykeln, det blev alldeles för mycket belastning. Jag fick även höja styret lite för att kunna justera vikten som jag la på fötterna lättare.
Sedan var det bara till att hojja på.


Jag satt som sagt ner hela tiden, en ganska mördande enformighet för låren, men jag var nöjd ändå. Vi hade pulsband, vilket jag aldrig har när jag springer men väldigt gärna när jag spinnar. Jag kan pressa mig på ett helt annat sätt och man får som ett kvitto på att man tar i.
I fall man inte skulle känna det... Eh.

Fick en oerhört krullig lugg av allt svettande. Känner mig alltid som snyggast när luggen krullat sig. Det var till och med så illa med fåfängan att jag tänkte att jag inte ens skulle klippa lugg pga att jag sprang mycket och då går det inte att få undan den och den blir obönhörligen en krullboll. Men skit samma. Det är kul med volym.


Det kändes (på ett mindre skönt sätt) i foten efter passet, men överlag gick det kanon. Ska nog försöka gå på ett pass imorn med. Sedan ska jag jobba kväll nästa vecka och det matchar inte direkt med Friskis & Svettis begränsade sommarschema. Så dp blir det väl vila igen.
För springa, det är tyvärr fortfarande lång borta.

Jag testade att belasta tån lite grann häromdagen. Det kändes direkt att den lille tån inte är redo för sånt än. Jag vågar inte ens hoppa ner i vattnet när jag badar. Det känns som att allt gör ont.
Men ett dyk med enfotsfrånskjut fick jag till igår.
Fastnade på bild gjorde det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar