torsdag 11 juli 2013

Presenter på posten

Bra dag so far! Spontanköpte jordgubbar på min cykeltur, kom hem till brevlådan och såg att mitt paket från wiggle hade kommit. Det känns ju som att få presenter, trots att man fått betala för dem.



Kände mig oerhört nyfiken på mina klipp. Linnet var väl precis vad jag ville ha, de var färgglatt och lite luftigt. Tjejkläder, åtminstone funktionsmaterialskläder, är ofta rätt tajta och jag är så trött på det. Det är skönt att ha saker som inte smiter åt, det gör ju sportbehån så att det räcker och blir över. 
Magväskan var tyvärr inte alls vad jag hade hoppats på. Den var slimmad, men ändå stor. Jag var egentligen ute efter en väldigt liten en. Men men tänkte jag och tog på mig den när jag sprang ut. efter 200 meter ville jag vända och dumpa den. Den satt inte fast över huvudtaget och jag fick mecka en hel del med den. Det enda sättet jag kunde ha den utan att den skumpade och levde ett eget liv som inte alls var i takt med mitt springande, var att ha den högt upp i midjan. Först hade jag den under linnet men det blev jättesvettigt. Då fick den sitta utanpå linnet, men då försvann ju hela luftigheten med linnet som jag ville ha. 
Well well, det får kanske bli en vinterväska när man uppskattar lite extrakläder. 


Den blev 10 km i Slottsskogen. Det var många semesterfirare som göttade sig i solen. Så himla varmt var det inte, men man är ju inte kräsen. Det är kul när det är lite folk tycker jag, så länge jag inte träffar på nån jag känner. Det är mest jobbigt och jag känner mig dum när jag inte kan/vill stanna.
Några boulspelade herrar hejjade på mig när jag sprang förbi, jag gillar sånt. Då skärper jag mig.



Igår frågade en kompis mig via sms ifall det gick bra att springa nu, om jag inte fick inte längre. Jag svarade att det är en balansgång, att jag verkligen försöker lyssna på kroppen samtidigt som jag vill ösa på. Avslutade det hela med ett *ta i trä*. Kanske just därför, eller inte, gjorde min höft sig påmind idag. Bara tillfälligheter säkert, men vafaaan?
Det gör inte så ont, men jag ska börja göra min rehab och stretcha duktigt.

Efter alltihop gick jag till affären, köpte juice till min smoothie, gick hem, mixade lite grejer och hällde i mig det goda rosa.

Imorgon blir det vilodag. Kanske ska jag passa på att vara social istället.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar