söndag 7 juli 2013

Söndagschill

Efter en superstressig kväll på jobbet och dålig sömn har jag känt mig bakis idag. Jag försökte powernappa mig i form, men det funkade inte och jag tog på mig fivefingersarna och tog en runda istället.


Hade bara 500 m kvar för att veckomängden skulle landa på 50 km, så det var mitt enda krav.

Jag sprang på alla gräsmattor jag kunde hitta i Slottsskogen. Det blev 5,5 km. Mjukt, skönt och oerhört mycket lättare att springa dagens kilometrar jämfört med de sista igår. 
Veckan blev 12,5 + 9,5 + 9,5 +18 + 5,5 = 55 km.
Jag är nöjd och mör. Imorgon ska mina ben få vila. Jag blir rastlös bara jag tänker på det, men det var inte mycket kräm kvar i låren idag. Återhämtning ska ju vaa bra har jag hört. 

När jag kom hem var det SM i truppgymnastik på tv. Score! Jag kollar gärna på banlöpning eller marathon, men gymnastik är fortfarande överlägset.
Där satt jag ett bra tag.
Sen duschade jag och åt en jättelunch, har ju varit hungrig sen igår.


Snart jobb igen för denne lille zombie. Sa någon kaffe?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar