tisdag 9 juli 2013

Den tunga vägen från soffan

Det är några magiskt tunga steg det där, från soffan och ut genom dörren. Empiriska studier visar dock att det är lika jobbigt oavsett tid på dygnet.
Ofta känns det segt på kvällen, efter jobbet när man är hungrig och trött. Eller på morgonen, då är det också jobbigt och jag är hungrig och trött.
Nu jobbar jag kväll och får lägga min springning vid lunch. Även då är det tydligen asjobbigt. Och varmt. Och jag är trött och hungrig.

Idag mutade jag mig med musik som sällskap och tuggade i mig mina 11 km. 

Hade mobilen med mig, men tog inte en enda bild. Förlåt bloggen. Jag har en vattentät förpackning som är en heltidstjänst att krångla upp. Då blir det svårt med snabba bilder. Men jag har beställt en bra liten midjeväska där jag kan ha (lite) smått och gott. Som en kameramobil.
Oj oj oj vilken förändring bildmässigt det kommer att bli när den landar i brevlådan. 

Tills vidare får bloggen hålla till godo med bilder från min uppladdning. Hängde på gården, tittade på himlen och knappade på datorn på ett provisoriskt datorbord. (Fullt funktionsdugligt.)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar