lördag 6 juli 2013

Långpasset accomplished!

Igår var jag ynklig, men det blev så pass mycket bättre idag att jag tänkte testa ett långpass ändå. herregud, i värsta fall får jag väl avbryta.
Tänkte att jag skulle ta två rundor, 10 + 8, bra att inte snurra bort sig för långt bort ifall hela jag skulle balla ur.


Sedan glömde jag av min strategiska plan och sprang den utmätta 18 kilometarn i Skatås. Den rundan som tar en via spångar, gegga och små stigar till grannkommunen och då har man inte ens sprungit halvvägs. Det var bara för kroppen att hålla ihop.
Det gick inte så snabbt. Delvis för att jag försöker ta det lugnt när jag tar mig an längre distanser, delvis för att magen inte kändes 100 och jättemycket delvis för att banan är så himla kuperad. Och stenig. Och lerig. Osv. Det var en blandning mellan full fart framåt och totalstopp för att jag inte fattade åt vilket håll det var meningen att jag skulle springa.
Halkade bara ner i leran en gång. Och då svalkade det skönt.



Jag borde haft med mig någonting att dricka. De sista kilometerna var inte på lek. Jag kunde ha dödat för lite saft. Det är ju bra för allas trevnad om jag kommer ihåg detta till nästa gång.

Sen åkte jag hem, drack jordens största smoothie, slängde i mig några mackor och cyklade till jobbet.


Min veckomängd är just nu retligt nära 50 km. Imorgon ska jag nog springa lite, lite grann, även om benen helst vill vila. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar