onsdag 3 juli 2013

Vardagsmyz

Transportjoggade för första gången idag. Iaf första gången under denna maratonträning. Jag var i stan och fixade några jobbgrejer och när jag skulle gå där ifrån passerade jag systemet. Spontanköpte en flaska vin i petflaska och knödde ner den ihop med jackan, skorna, kläderna samt en plattång
(!) som jag och luggen tänkte plantera hos killen.
Så med en (hel) del packning sprang jag sen hem mot honom.

Herregud vad trögt det är att springa i stan. Det är röda gubbar och vägbyggen och horder av handbollslag som rör sig på trottoarerna.

När jag väl kom fram hade jag sprungit 5,5 km. Lite klent ändå tyckte jag, lämnade ryggsäcken och gick ut en sväng till.

Rände lite fram och tillbaka, försökte pressa upp farten lite, men det är svårt. Jag kroknar direkt. Samtidigt så tror jag att jag blir bättre och snabbare utan att jag märker det. Jag tittar som sagt inte särskillt nog på klockan.

Väl hemma igen blev det käk och rehydrering. Pasta, vin och vatten. Gott så. 

Övergångställen och allmänt stadskrångel.

Jobbigt med väskan! 

Kvällens dryck. Maten hystade jag i mig så den hann aldrig förevigas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar