lördag 13 juli 2013

Att springa till grannkommun

Det är kul det där, när man springer till en annan kommun. Ibland ligger ju kommunen inte så långt borta men jag känner mig ändå väldigt stark när jag har tagit mig heeela vägen till Partille eller Mölndal.
Idag var jag i Mölndal när jag sprang veckans långpass. En otrolig omväg på typ 2 km.

Först spontanhandlade jag på löplabbets rea. En ny magväska var det jag var ute efter, och det köpte jag. Plus två tajta och ett par shorts. 


Magväskan var precis sån jag ville ha. Mycket nöjd. Jag sprang i mina gamla vanliga änggårdsberg, men som sagt en avstickare till Mölndal.


Här jobbade jag på ett gruppboende flera somrar i rad. En kanonjobb, det var nästan lite synd att jag skulle utbilda mig och jobba med en massa andra grejer istället.

Vägen tillbaka var mest uppförsbacke. Kämpigt värre. Ramlade faktiskt en gång, snubblade på en rot. Fick inte en skråma. Det var tråkigt, hade gärna tagit ett skrubbsår. Känns lite hardcore. Men då såg jag en ekorre och livet kändes lättare igen. Jag är inte så svårflörtad när jag är trött.


Fick lägga till diverse omvägar för att få ihop dagens 16 km. Förra veckan var det ju 18 km, så undan för undan trappas passen upp. Nästa vecka blir det 20...

Kom hem, stretchade, hetsduschade,  svidade, gick på kalas och åt min egen vikt i halloumiburgare. 



Ikväll blir det konsert med Patti Smith och First aid kit. Kan ej bli dåligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar