fredag 2 augusti 2013

Efterlyses: Tjuv i funktionsmaterial

Någon har snott mina träningskläder. De (en utvald skara av fin-träningskläder eftersom jag inte kunnat träna mer än ett par gånger de senaste veckorna) hängde på tork i tvättrummet. Och någon gång i natt, eller igår kväll har en person i storlek 38 fått enorma träningscravings, gått till tvättstugan och stulit allt som såg ut som funktionsmaterial. Plus ett par jeansshorts.
Allt annat är orört.

Jag tror inte att det är någon av mina grannar, kan mycket väl vara någon utifrån. Men det är ändå en väldigt märklig stöld.
På något vis skulle jag "förstå" om nåt weirdo gick och snodde mina trosor, men nä. Hen snodde inte ens min snygga klänning. Ett gäng tjats, några linnen, en sportbh, min adidasjacka och två shorts tog personen i fråga.
Vafan?!

Jag har satt upp lappar i trappuppgången och med ledsna smilys på. Om någon hittar (host host) mina kläder får de gärna lämna tillbaka dem.
Nu har jag anmält det hela, räknar kallt med att polisen hittar den skyldige. Försäkringsbolaget har satt över pengar, så nästa vecka kan jag tröstshoppa nya kläder.

Förresten kunde tjuven gott ta mina salomontajts, även om de var överlägset dyrast (det är orimligt vad kompressionskläder kostar) av det som snoddes.
Kom aldrig riktigt överens med tajtsen, de satt konstigt i grenen och midjan på mig. Alla andra kläder var ju dock favoriter allihop :´(

Och nu har jag dessutom insett att min älskade batmantröja (från rean på H&M:s barnavdelning, dvs ej dyr, men ändå en favvo) är borta! Nu är det krig. (nä det är det ju inte, jag kan inte göra någonting, men om en granne dyker upp i den tishan I will show no mercy.)



linne och shorts = borta

adidasjacka = borta

Min preciousss batmantröja = borta

döskalletajts = borta

Linne och salomontajts = borta
(bild tagen precis före bryta-tån-rundan.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar