fredag 27 september 2013

Transportjogg i minusgrader

Målet idag var transport till jobbet och transport hem från jobbet. Enkelt, tidseffektivt, och en känsla av att känna sig lite galen.

Det började klart och kallt. Det är ofta jag är otroligt motiverad sent på kvällen. Imorgon ska jag gå upp jättetidigt och springa jättelångt. 
När morgonen gryr, klockan ringer och min andra snooze har passerat förvirrande snabbt är jag inte alls lika motiverad. Jag gillar inte ens morgonträning. Jag blir hungrig och trött, inte alls pigg och alert som diverse friskusar tycker sig bli.
Men imorse hade jag bestämt mig. Om jag inte transportjoggade skulle jag inte då ihop träningen, så det var bara till att görat.


Några minusgrader, drog på mig en tunn långärmad + tunn jacka, och en liten buff för öronen. (Samt kläder på underkroppen.)

Försöker visa att det kom rök ur munnen. Det syns inte. Men det gjorde det.


Det var lite trögt, men utsikten var vacker. Brukar inte springa längs med vattnet hela vägen, det är bara strosa-längs-med-kajen-vägar och det är jobbigt att kryssa mellan flanörerna. Men idag var utsikten värd lite kryssande.


Råkade komma in på en byggarbetsplats som dykt upp mitt på i min rutt. Det var (alldeles för) enkelt att (ofrivilligt) komma in i den, men att komma ut var inte alls särskillt lätt. Funderade ett tag på om jag förnedrande nog skulle behöva klättra över staketet på bilden, men jag hittade en lucka. Tnx.


Det blev 7 km, jobbarkompisar som tyckte man var lika delar imponerande som galen. Jag var nöjd, det funkade väldigt bra. 
Efter dusch blev det frulle framför datorn.


Dagen gick, jag slutade så småningom och skulle springa hem samma väg (minus byggarbetsplatsen). Vid det här laget har det hunnit bli t-shirtväder.
Här väntar jag på att gps-klockan ska hitta satelliterna. Såvida klockan inte är precis nyladdad är den rätt kass. Jag la den i min tunga ryggsäck (var tvungen att kånka hem halva kontoret just idag) och sprang hem istället.



Åter igen 7 km, åter igen fin utsik, men bron? Det känns som att luften där inte är optimal direkt. Ibland försöker jag hålla andan, men det är inte så hållbart. 


Totalt 14 km idag.
Imorgon blir det mer, hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar