måndag 3 mars 2014

Vilket blir mitt nästa marathon?

Startplatserna till Stockholm Marathon ”råkade” ju ta slut. Jag gick från att vara en millimeter ifrån ett köp till att få kalla fötter och vägra gå in på hemsidan.
Jamen nu sitter jag här och ångrar mig. Eller tja, jag ångrar mig inte oerhört mycket, men lite. Det finns inget lopp som ligger bättre tidsmässigt, så sett hade Stockholm varit perfekt. Jag har förvisso Göteborgsvarvet, men jag vill ju springa maraton igen!

De släpper eventuellt några startplatser den 12 mars, så jag får väl hänga på låset som en annan galning.

Andra lopp jag spanat in är:
HÖST:
Venedig. Verkar vara oerhört fint och seightseeigvänligt. Det skulle vara kul.
Dublin. Tänk alla gröna kullar och tänk allt öl man kan dricka efteråt.
Budapest. Ärligt talat vill jag mest åka dit för att bada i de varma källorna. Kanske ska ta någon sort spa-weekend istället.
Berlin. En självklarhet. Där vill jag springa. Synd att biljetterna säljs slut snabbare är Springsteen på Ullevi.

VÅR (dvs nästa vår…)
London! Yeah! Springer jag bara under 3.45 någon gång i år så kan jag kvala in på tid. Kan väl inte vara omöjligt.
Paris. Har inte varit i Paris sedan min språkresebuss fick motorstopp där 1998. Jag var föga imponerad. Dags för en återträff?

Barcelona!! För tio år sedan bodde jag där, sprang från krogen till skolan till stranden och till krogen igen. Men jag kan ju fira elvaårsjubileumet med att springa omkring där igen?

Vad finns det för lopp som rekommenderas? Platt och välorganiserat tycker jag är lämpliga ledord. Tipsa mig gärna!

7 kommentarer:

  1. Jo men fina Göteborg har ett maraton också, som du nye behöver vänta sju år för att få springa. Billigt också, tvåhundrafemtio bagis är ju typ två fika på stan.
    Bromölla Maraton annars om du vill till litet mer exotiskt ställe.
    Helsingborg marathon körs för första gången i september. Kanske vore något?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle gärna, av rent göteborgspatriotiska skäl, springa göteborg marathon, men banan... jag har inte tillräckligt med pannben för att palla säröleden så många gånger. Börja med halvmaran kanske? Helsingborg skulle kunna vara något. De har en fin logga och idogt marknadsföringsarbete iallafall....

      Radera
  2. Mallorca & Florens är höstmaror.
    Ska själv prova Manchester nu om 4 veckor. Spontananmälde mig när jag ändå är i London och kollar fotboll den helgen. Lite galet. Annars får du ju ta Stockholm

    SvaraRadera
    Svar
    1. Coolt med Manchester! Som upplagt för att ladda med grym musik :) Florens har jag faktiskt tänkt på. Har en kusin där som skulle vara kul att hälsa på. Lycka till med loppet!

      Radera
  3. Alla maror är plågsamma. När det gäller Göteborg, så är Säröbanan en mental utmaning i och med att det är samma vända två gånger, men fokuserar du på en bra tid och håller ögonen framåt hela tiden, alternativt sätter du den i baksidan på löparen framför så går det bra. Passa på när det är havsutsikt och se ut över havet. Är det 10 plusgrader och vindstilla så är få banor bättre egentligen. Om det blåser hårt i nordsydlig riktning samt regnar, så är det ingen rolig resa, men, det är bättre än att ha flugit över halva Europa och få samma väder där. Sen har Göteborg en plågsam sista halvmil som inleds med den lilla backen vid radiomasten i Järnbrott, å andra sidan så är väl alla maror plågsamma med halvmilen kvar.

    //Stefan

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, ja, den sista halvmilen kan inte ens den vackraste utsikt rädda. Bra peppat ändå, nu blir jag lite sugen. Det där med två varv (om man nu kan kalla det varv) skrämmer mig fortfarande. Men man kan ju testa...

      Radera
  4. Kan man kvala in på tid till London numer? Jag vet att det gick för ett par år sen, men har inte hittat den infon på deras site sista året.
    För övrigt så sägs Luxemburg marathon vara grymt, har inte sprungit själv, men har vänner som har sålt in det riktigt bra.
    /Johan

    SvaraRadera