torsdag 6 mars 2014

Nya kläder och klumpig kvarg

Häromdagen gick jag loss på Houdini-rean. Jag kunde lätt ha handlat upp halva min månadslön, så på det sättet kan man säga att jag höll mig i skinnet.
Idag invigde jag ett stycke tröja. Hade förvisso haft den på mig även när jag lagade mat. Därför luktade den stekos. Jättegott, verkligen. 


På med resten av kläderna och iväg. Löpningen som hade gått så lätt efter semlan var desto trögare på morgonen utan frukost i magen. 


Det är åtminstone ljust nu. Jag kan inte klaga på det - och det gör jag inte heller. Hallelujah moment. 



När jag kom fram till jobbet spillde jag ut vatten över halva skrivbordet. Mobilen fick sig också ett bad, men det ser man inte för den använder jag att ta kort med. Man måste prioritera.


För övrigt delades det ut nån sorts frukost/mellanmål vid hållplatsen. En blandning av keso och kvarg. Med sylt. Konstistensen var alltså sträv och klumpig. Och smakade lite sur-syrligt. Skulle inte lägga några pengar på att så smaka det igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar