tisdag 4 mars 2014

Semlan är den nya gainomaxen

Jag är inte mycket för proteinbars eller pulvershakear. Jag köper inte gainomax och drar inte i mig gel om jag inte nödgas [läs: springer marathon]. Jag föredrar en banan, en ostmacka, saft eller vanlig choklad dvs sån med fett och socker.

Idag åt vi semlor på jobbet. Det var en fantastisk semla. Fluffig bulle, mycket kardemumma, grovkornig mandelmassa och inte överdrivet mycket grädde.
Två timmar senare sprang jag hem. Och som jag sprang! Svish svish! Mitt klädval var ypperligt för temperaturen, mina glappande hörlurar började funka och inte ens Älvsborgsbron var tråkig.

Jag drygade ut rundan till 10 km och drog på extra de 2 sista. Skulle jag inte fått fantasibrist (visste inte vart jag skulle springa) skulle jag gärna sprungit längre. 

Kontenta: Jag borde äta semlor ännu oftare. De är nyckeln till framgång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar