tisdag 28 januari 2014

Snö baby!

Äntligen snö! Det gäller att passa på att njuta, för om fem minuter töar det igen. Fem minuter efter det fryser det på och hela Göteborg blir en enda lång isgata. Mmm.

Men i morse var det fluffigt och kallt. Funderade dock på om det skulle vara lite överkurs att snöra på mig inov8-arna de extremt mönstrade sulorna. Det är trots allt bara trottoarer och asfalt som leder vägen till mitt jobb. Men skit samma tänkte jag och tog på mig dem ändå.



Det visade sig vara ganska moddigt så skovalet funkade fint och de tuggade sig fram genom snön. Det hade varit döden att springa med ett par sommarskor. Oftast tycker jag inte att det är hela världen. Man ska inte låsa sig vid att man inte har "rätt" grejer. Jag äger till exempel inga vintertajts, men jag överlever mina rundor ändå. Men visst är det skönt med ett par skor som greppar.
Det var isigt här och där, men broddarna tar jag bara fram i extremfall.



Älvsborgsbron var slirig. Inte så välplogat. Men utsikten gör mig alltid glad.

Vanligtvis tycker jag att det är förvånansvärt tråkigt att springa i Eriksberg. Det borde rimligtvis vara  härligt och göteborgsromantiskt att springa längs med hamninloppet - men icke. Idag var dock det mesta mental njutning. Snön rundar alla kanter och lyser upp den här evighetsvintern.




Jag har inget emot kyla, men mörkret! Det är knäckande att aldrig vara ledig när solen är uppe. Och alla jobbtimmar sitter jag inne och knappar på min dator på mitt kontor. Men snart, snart är solen åtminstone upp när jag springer till jobbet! Då kan jag ju åtnjuta flera minuters solljus.

Här var jag framme. Varm, go och fortfarande sömnsvullen.


Jag testade min nya ryggsäck, passande nog också från inov-8 :) Väldigt tunn och med bra snören som man kan dra åt så att sakerna inte hoppar runt störigt mycket. Snygg är den också. Allt måste inte vara neonrosa.
Tyvärr är den nog för stor för mig, trots att det är den minsta storleken. Jag är ändå 170 cm, men min rygg är liksom inte lång nog och min midja är för högt upp.
Nu när det är vinter och jag har mycket kläder (och ganska mycket packning) funkar den bra, men jag skulle nog behöva en ännu mindre storlek till sommaren när man har mer bar hud och lättare får skavsår.


7 km snölöp dit, sedan blev det 7 km till för att komma hem. Men då var det som sagt mörkt ute igen. Tog en bild på Göhteborg (dvs båten).
Vet inte vad temperaturen var, men det kände som att snön hade smält lite. Snömodden var bara hal. Kramsnö är betydligt lättare att springa i.
Jag längtar till imorgon. Då ska jag slira runt i snön igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar