söndag 6 oktober 2013

Sista långpasset inför Le Grand Final

Jag gillar egentligen att springa långpass på lördagar, istället för på söndagar, för då kan man släppa det sedan. Men igår regnade det hela dagen och jag vag dessutom på cykeljakt. Efter 5 affärer och med några ton köpångest vilande på mina axlar gick jag hem och däckade i soffan.
Kontenta: inget pass alls.

Det fick jag snällt ta igen idag. 


Dagens outfit: Många olika plagg i många olika färger. Utanför bild: en rosa magväska. Snyggt värre. 

Det är inte direkt fult att springa i skogen såhär års. Ibland kommer jag på mig själv med att fokusera så mycket på att springa och överleva att jag glömmer kolla på allt som är fint. Det är en pärs att försöka njuta av sina omgivningar samtidigt som man springer! Man har ju annat att tänka på.



Planen var att springa 20 km, men under tiden kom jag på att det här blir sista riktiga långpasset innan maratonet i Amstedam.
Så då ville jag springa lite längre.
Ett tag drömde jag om 30 km, men det är ingenting jag klarar av att göra spontant sådär. 

Jag siktade in mig på symboliska 22 km. Då har jag åtminstone sprungit mer än halva sträckan en gång innan... 

Efter någon dryg mil gjorde sig min höft påmind. Den jäveln.
Jag är lite snedtränad i höfterna, något jag säkert varit sedan barnsben, och därför bör jag göra en del sjukgymnastikövningar för att jämna till höfterna.
Men det gör jag inte.
Jag bara springer och hoppas att det funkar. Oftast gör det det. Men det här kändes som en förvarning om vad som kan/kommer hända i Amsterdam. 
Vad härligt det ska bli!


Efter en massa vändor fram och tillbaka för att skrapa ihop mina sista kilometrar kom jag tillslut hem. Sammanlagt blev det 23 km! Jag gillar att sluta på jämna nummer (inte exempelvis 22,64 km) så då får man ibland springa lite extra. 

Fick konstiga skavsår av mina tajts och min sportbh idag. Har aldrigt märkt av det tidigare, och det var ju de här tajtsen kag tänkt springa maran i. Måste kanske tänka om där.



Sen fick jag mat. Mycket lyxigt.

Denna vecka blev såhär:
Mån: 6 km
Tis: 7 km
Ons: inget spring (crawl)
Tors: ingest spring (friskis)
Fre: 16 km (8,5 + 7,5)
Lör: vila :)
Sön: 23 km

Totalt 52 km!


Nu ska jag vila för jag är helt slut.
Hur ska jag någonsin orka 42 km?

1 kommentar:

  1. Det är din första Mara va? Det är speciellt. Finns mycket du kommer att lära dig.
    Skönt att du fått ordning på foten. Fick själv ihop 24 förra och 27 i helgen efter mitt förbannade hopparknä. Så det känns som man kommer överleva i alla fall.

    SvaraRadera