fredag 4 oktober 2013

Dit och hem igen

Idag var det dags att springa till jobbet igen. Förra veckan hamnade jag mitt ingen byggarbetsplats och tänkte undvika den idag. Det slutade med att jag snurrade in mig i mina "genvägar" och hamnade här.

Det var fint, men jag hade inte tid/ro att njuta av utsikten.
På grund av den oplacerade utflykten, plus att jag sprang lite extra, så landade morgonpasset på 8,5 km.


Hade glömt frukost så det blev banankaka till frulle. *synd* 
Sedan köpte jag kanelbullar, det finns klara fördelar med att jobba granne med ett restaurang/bagerigymnasium.



På hemvägen ville jag bara hem. Vädret var grått och tråkigt. Jag var grå och tråkig. Det blev 7,5 km. 
Väldigt skönt att ha helg nu.


Efter totalt 16 km, en dusch och lite smink var det fredagkväll på riktigt.
Med pubmat och brittisk cider firade vi att min kompis (hon som var så grym när vi sprang ihop förrförra helgen) fått förstahandskontrakt på en lägenhet. Hallelujah moment!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar