söndag 30 juni 2013

Lång vecka med inte lika långa pass

IFörsökte minnas hur mycket jag sprungit den här veckan. Först kunde jag inte komma ihåg längre bak än torsdag, det här har varit världens längsta vecka. Tyvärr kronades den av en kort helg, men det är väl så det är.

Efter lite hjärngympa kon jag fram till att veckan varit såhär: måndag "vila" (dvs spinning), tisdag 8 km, onsdag vila, torsdag 11 km, fredag vila, lördag 14 km, söndag 8 km.
En hel del vila alltså. Precis som jag befarade har det varit lite svårt att få ihop träningen med mitt nya jobb samtidigt som en vill ha lite socialt liv. Jag tror inte det blir några problem framöver, första-veckan-chocken ska bara lägga sig. 
Jag har letat upp en dusch på jobbet, så jag kanske kan våga mig dit också. 

Det enda jag är besviken över är att det ite känns som att jag vilat särskillt mycket. Det känns snarare tvärtom, som att jag sprungit i stort sett varje dag och benen är möra.

Totalt 4,1 mil. Nästa vecka ska jag över 5 igen. 

Dagens runda blev en sväng i slottsskogen. Då springer jag yttervarvet, alltså gångbanorna som går som längs med utkanten av slottis. Jag har olika varianter av samma grundrunda. 8:an är enkel, bara två varv, ett åt vardera hålla. Jag vänder nedanför fågelhuset och pingvinerna. 
Jag är rätt trött på slottsskogen, det blir samma vända hela tiden. Men det är skönt att slippa springa med gps och helt enkelt ändå ha koll på hur långt man sprungit. 

Jag hade med mig mobilen för att kunna ta bilder att liva upp bloggen med. 
Jag hittade inte någonting som var fotovärdigt. Iaf inget som kom i min väg. 

Därför blir det en Roy Anderssonsk bild på mig i trappen, en bild på min superba lasagne samt en bild på min anmälan till gbgvarvet som jag precis anmälde mig till. Anmälde mig till Midnattsloppet också (alla dessa dyra lopp!). Min kompis ska springa och det är ju roligt att ha någon att ladda med. Hennes första lopp tror jag, så det är extra kul.

Valde en egentligen för snabb startgrupp. ML är ju ett rätt långsamt lopp som lätt tjockar ihop sig, men jag kan ju försöka persa ändå. Inte mer än rimligt.  
Jag är redan nervös.

Slut på babbel. Här är bilder. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar