lördag 29 juni 2013

Kort långpass i regnet

Regnet öste ner i morse. Ja, det har mer eller mindre fortsatt regna med ojämn intensitet sedan dess.
M och jag gick ut och sprang samtidigt, men tog varsitt håll. 8 + 4 + 2,5 km i Skatås för att skrapa ihop mina planerade 14 km.
De första 12 km var platta och fina. De sista 2,5 ytterst backiga.
Det är svårt att känna sig ball när man springer i backar. Ibland känns det knappt som att jag tar mig framåt. Det gör jag, såklart, men ändå.

En gång möttes vi, M och jag. Det var kul. Jag blir ofta stressad av att springa med någon, men när vi sprang samma sträcka fast åt varsitt håll var det som att träna ihop, men ändå själv. Mycket bra. 

Rundan gick bra, vädret var kanon. Älskar när skogen är nyregnad. Det luktar gott och luften känns syretung.

Har tvättdag idag och trots mina ihopskrapade kläder (shorts jag inte gillar, tshirt jag inte gillar, strumpor som är sådär gammal sport-bh och skor jag tröttnat på, men som jag börjat gilla igen) såg jag att jag såg väldigt välmatchad ut. Det är ju extremt viktigt för mig. Jätte. 
Ändå blev jag glad.

Springturen blev en ganska nederbördsrik historia, åtminstone om man jämför med resten av dagen. När jag sen cyklade hem höll jag på att regna bort. 

Nu vill jag äta popcorn resten av dagen.
Hej!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar