måndag 26 januari 2015

Transportjoggspremiär!

Premiär för transportjogg med ny hemort! Jag gick feeling, packade ner löparkläderna och planerade att springa en bit av hemvägen. Från Lindholmen till Korsvägen och sedan buss resten av sträckan. Jag hade kunnat springa längre för det visade sig bara vara 6-7 km men det är så långt (och brant och tråkigt) till hållplatsen efter.

Som kompromiss förlängde jag rundan lite, gjorde cirkeln lite vidare. Det räckte inte så långt så jag fick springa lite kors och tvärs för att få ihop 8 km. 
När jag då gick till busshållplatsen var det hela 8 minuter kvar till nästa buss. Ja då fick jag springa lite till. 



Det blev 9 km i god fart och fullkomligt bedrövligt väder. Piskade, iskallt regn. Det gick ju bra så länge jag sprang, men när jag stannade och åkte buss blev det väldigt kallt. Fick kuta hem från bussen för att inte förfrysa. 


Ändå väldigt bra runda. Jag är glad att jag fick tummen ur och hittade en lösning på transportjoggandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar