lördag 24 januari 2015

Nysnö och mörker

Nu har det kommit snö igen och äntligen var det tillräckligt mycket för att jag med belägg kunde snöra på mig mina inov8. Det är mina röda, supertunna skor med jättedubbar. Med dem på fötterna tuggar mn sig fram i snön. Fantastiskt fäste. Men inte på is, det är inga metalldubbar på skorna. De få tillfällen det är så mycket is och jag absolut vill springa tar jag på mig mina broddar. Klassiska broddar från Apoteket eller var det nu var jag köpte dem. Det blir klumpigare och det känns i fötterna att man har metall i sluan, men de funkar klockrent på isgator.

Men som sagt idag var det ingen is, bara fluffig, oplogad nysnö. Tungt att springa i, men mjukt och tyst.


På mitt nyskriva veckoschema skulle jag springa idag, men inget speciellt pass. Vanligt spring. Det blev ändå 10 km och jag är osäker på om jag pallar att springa så mycket längre imorn. Då ska jag tydligen springa långpass. Vi får se vad vädrets makter säger och låta dem chefa lite över passet...



Det var skönt och gick bra. Gick såklart långsammare än vanligt, men snabbare än vd jag trodde. Det var ju eb kul överraskning. 


På den här bilden kan man se hur stora märken skorna gör i snön. 
Jag var pigg och glad efter rundan, men jäklars var blev trött efteråt. Illamående nästan. Kändes som att jag sprungit tre mil, inte bara en. Det var först efter ett paket BJ som jag började vaknade till liv. Tur att glass finns.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar