lördag 10 januari 2015

Orkanvindarna och jag

Jag har ett litet projekt. Att träna en timma om dagen. Det är ett försök att få igång träningsrutinerna utan att ha ett träningsschema. Jag måste inte springa, all sorts träning går bra. Tanken är dock att det är just springa jag ska göra. 

Men. Redan samma dag som jag bestämde mig sket det sig. Jag fick en väldig magkatarr och det tog större delen av dagen för att repa mig. Ingen träning. 
Dagen efter tränade jag i samband med mitt eget pass på Friskis. Sedan var det fredag och jag hade med mig springkläderna till jobbet för att klämma in några km innan teatern jag skulle gå på på kvällen. Det var dock riktigt vidrigt väder och just när jag var som svagast frågade min kollega mig om vi inte skulle ta en liten aw istället. Well, det blev fredagsvin istället för fredagslöp.

Idag var det hög tid att ta tag i projektet. Jag sprang på nya vägar här i Mölnlycke. Jag har hyfsad koll på områdena men jag hittar verkligen inte överallt. Eftersom jag gillar att förstå hur städer (stora som små...) hänger ihop är det perfekt att springa lite lagom vilse. Då lär man sig. 

Det var blåsigt så in i(!), nu på kvällen är det tydligen orkanvindar. Jag lyckades iallafall få medvind i sista uppförsbacken.
Jag sprang 10 km och körde lite stabilitetsstyrka hemma. 
Nu är det snart imorgon och då ska jag träna igen. Kanske blir det spinning så att jag slipper springa i orkanvindarna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar