söndag 11 januari 2015

Springa gymma springa yoga

Det blev en symfoni av träningsformer idag. Jag tänkte gå på spinning, men jag bokar ju aldrig in mig på pass och pga nyårslöften är det packat med folk på gymmen. Så även på spinningpass en söndagmorgon tydligen.
Jag gick istället in i gymmet och körde valda delar av mitt styrkeprogram. Pistoler (alltså benböj på ett ben), utfall, trx-övningar, plankor, tåhävningar osv. Foamrollade benen lite också.

Efter en knapp timma sprang jag hem igen. Det blåser fortfarande väldigt mycket och i slutet förökte jag få till en lite snyggare kilometertid, men det var stört omöjligt. Jag slet som ett djur men det var blåsigt och backigt. Stormen Egon hade dessutom blåst omkull några träd vilket gjorde det hela mer...kuperat. Men men, det blev ju bra träning.

Jag yogade en stund när jag kom hem och fokuserade på stretchande övningar. En väldigt skön avslutning att få ligga på golvet i död mans position och hävda att man tränar... 

Hej hej Egon.


Död mans position är också yoga. Zzz.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar