onsdag 14 maj 2014

Sista rycket

Jag hade tänkt att onsdagen skulle bli min sista träningsdag. Men jag har så många saker att göra imorgon att vilan får börja redan nu. Jag har förvisso som vanligt mitt Friskis-pass på torsdagar, men jag ska ta det lugnt. Dumt att förlama mig med oväntad träningsvärk.

Jag sprang till och från jobbet idag. Inga konstigheter. Den sträckan är till stora delar samma som varvet och de blåa strecken var målade här och där.
Däremot undrar jag om banan kommer att vara lite annorlunda i år. För om inte jag missminner mig brukar det springas här...


Det är inte så mycket att orda om, 7+7 km. Tycker inte att jag får upp någon bra fart. Skulle gärna slå mitt pers på varvet, men det känns inte som att kroppen alls är med på det. Varför så tung kära kropp?


Jag lämnade jobbet, ut i regnet ( men det syns ju inte), Älvsborgsbron luktade tungt av bensin, lyssnade på en udda värvetintervju och sprang förbi en cyklist(!). I en uppförsbacke(!). På älvsborgbron(!). 

Tyvärr säger det mer om cyklisten än om mig, men skit samma. Jag blev glad ändå. 

Hemma och trött. Och svettig och blöt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar