tisdag 29 april 2014

Hett i solen

Tisdagen blev en monokromt matchad morgon. Med nya löparväskan på ryggen och shorts på benen sprang jag i solen mot jobbet.


Det är nästan det bästa av allt, att man förlänger bara-ben-säsongen så mycket när man tränar utomhus. För även om jag höll på att förblindas av solen var det inte supervarmt för de ickemotionerande. 


Solen glittrade i havet så till den milda grad att jag fick ta på mig solglasögon. Har nog aldrig sprungit med solbrillor tidigare men det var ett halleluja moment. Herregud så skönt och avslappnande för ögonen det var. 


Jag har börjat experimentera lite mer näe jag springer. Jag knör in korta fartökningar, typ "mellan den och den stolpen springer kag snabbt". Det livar faktiskt upp vardagen en del, men jag inser också hur ovan (läs: dålig) jag är på intervaller...

När det var dags att springa hem från jobbet tog jag på mig solglasögonen med en gång. Och ett linne. Hade med mig det utifall att det skulle bli jättevarmt. Och ja, det var helt klart varmt nog. 


Det var också bra att testa hur ryggsäcken funkade när jag bara hade linne på mig. Jag märkte inga skavtendenser så jag är mycket nöjd. Jag behöver dock vänja mig vid den lite stela och hårda ryggplattan. Har inte haft en bästa med sådan innan. 

Jag sprang så snabbt jag kunde (typ) hem för jag skulle på teater och var väldigt försenad. Men en bild på utsikten från Älvsborgsbron var jag ju tvungen att hinna med. 


Ps, jag hann till teatern. Men det var inställt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar