tisdag 22 april 2014

En älvsborgsbro och en medaljgömma

Igår var det kortbyxepremiär! Efter flera dagar av vin och kaffe i Paris var jag nog lite uttorkad för herre min gud vad bedrövligt törstig och yr jag var. Solen ch de 21 graderna gjorde väl sitt också.

Idag har jag varit lite snurrig hela dagen, men sprang hem från jobbet. Gött väder var det också. 17 grader(?) och lite regn. Ahhh.
Här vinkar jag hejdå till jobbet. Och ja, det  är en lite. Blodblåsa jag har vid ringfingret. Orsakades av restaurangbesök i Paris. Oerhört dramatiskt. 



Jag tänkte tanken att jag skulle intervalla mig hela vägen hem, men på grund av den skumma yrseln höll jag mig till att springa. Rätt upp och ner. 

Jag sprang bakom en man, kanske 60 år, som jag såg att jag skulle springa både ifatt och förbi utan märkbar ökning. Det är alltid kul när en sådan person försöker hålla undan, för jag vet ju redan att jag kommer springa förbi. Det är dock inte lika kul att vara den som blir omsprungen. Hehe.

Dagens utsikt från Älvsborgsbron. Regn, sol, moln och strålar - allt på samma gång. 


Jag lyssnade på maratonpodden idag igen. Har inte lyssnat sedan jag skrev om den senast, då jag var rätt skeptisk.
Nu känns det som att de hittat formen bättre. Inga "dolda" spons-samtal med Apollo (hatar sådant). Intervjun med Emelie Forsberg var väldigt kul att lyssna på. Hon är så fruktansvärt grym, samtidigt som är ödmjuk och charmig. Någon jag både kan identifiera mig med och se upp till. Dessutom funkade hon bra i poddformatet. Klart värt en lyssning!

Väl hemma gick jag direkt till källaren och letade i gamla flyttlådor. Jag hittade mina grejer, men jag hittade även min pappas gamla medaljer. De som jag kollat på så många gånger när jag var liten har plötsligt en ny innebörd nu när jag sjölv springer. Förutom en hel drös från göteborgsvarvet fanns där bland annat en från Vätternrundan 1979 och tre stycken från Sthlm maraton 1984, 1985 och 1987. Väldigt coolt. Jag vill också ha en!  

2 kommentarer:

  1. Marias pappa,jag hade glömt att det var tre gånger, men nu känner jag igen medaljerna, vad kul att se dem igen, o jag var äldre än du är Maria när jag tog min försa, så det finns gott om tid för dig att ta din första Stocholm medalj,lycka till kram pappa Morgan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, 1984 var du väl 35? Då har jag några år på mig :) Du får hänga med och langa vatten till mig när jag väl springer. Kram på dig pappa.

      Radera