onsdag 23 april 2014

*Jag kan springa, jag är inte förkyld*

Egentligen kände jag det redan igår kväll. Precis när jag somnat till väckte jag mig själv av några sådana där avgrundshostningar. Halsen kliade, men när morgonen kom och jag kände den irriterande välbekanta svullnaden i halsen orkade jag inte vara klok. Jag får vila när jag blir sjuk på riktigt istället.
Nu har jag börjat nysa och nysa och nysa. Eller kan det här vara pollenallergi? Pest eller kolera.

 Jag och rosslet sprang till jobbet, precis som jag planerat. Jag vill väldigt gärna ha mer strukturerade träningar, men det är så o-e-r-hört praktiskt och smidigt med transportjogg att det liksom inte blir någonting annat. Men idag la jag i alla fall en in en spontan fartökning upp för Älvsborgsbron. Alltid nåt.


I övrigt är jag väldigt sugen på att komma bort från asfalten och springa i naturen. Och nej, tyvärr räknas Slottsskogen inte som natur. Till sommaren har jag och en kompis pratat om att jag ska hälsa på henne i hennes föräldrahem. Jag har inte ens fattat vart detta föräldrahem är (mer än norröver) men de bor utanför Åre och därmed är ju fjällspringspeppen total. Kan tilläggas att min kompis inte springer, så vi kommer inte ge oss ut på några flerdagarsturer, men lite vyer och vidder ska jag nog kunna få till på egen hand (fot).

I en våg av hybris funderade jag på om jag kunde ta Jämtlandstriangeln på en dag. Hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar