torsdag 17 april 2014

Nyttonöje

Imorgon ska jag åka utomrikes och kom på att jag ville ha kontanter. Cash is king, speciellt när man inte hittar en bankomat lika snabbt som man trott/planerat/hoppats. 
Så med plastfickan i magfickan sprang jag iväg.


Vädret lämnade en del att önska. Regn är väl ok, men rak motvind? Nä tack. 
Det var rätt tungt med också taggande  att springa i den där vinden. Visa vem som bestämmer osv. 

Det var skönt att komma ihåg hur skönt det är att komma ut. Att jag piggnar till och orkar långt trots att jag tyckte att jag var både hungrig och trött innan. Den känslan glömmer jag av dagligen. Tror alltid att jag kommer känna mig otroligt energilös när jag springer, men oftast är det ju närmast tvärtom.

Väl på Frölunda torg beblandade jag mig med osvettiga personer som luktade som  man bör göra när man är i ett shoppingcentrum.

Jag köpte mina pengar och gick. 


Nu hade jag vinden i ryggen. Skönt för jag hade blivit rätt kall under min stillsamma pengajakt.
Det fanns inte så mycket naturskönt att titta på, men jag tycker att höghus är rätt coola dom med.
Imorgon åker jag till Paris. Tänkte springa där med. Då med annan utsikt. 
Au revoir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar