söndag 14 september 2014

Oplanerad tröskelträning

Dagens pass blev inte dokumenterat med en enda bild.  Det fanns ingen tid för sånt. Jag skulle vara vid Åby simhall kl 13.55 och jag gick hemifrån 13.18. En omöjlig ekvation. Skickade ett snabbt sms om att jag skulle bli sen och sen var det bara till att kuta som om det inte fanns en morgondag.
Till änggården, genom skogen, till Eklanda och sen vidare till Åby. 
Spring spring spring. 

Det är både backigt och knixigt större delen av vägen men jag förökte hela tiden hålla så högt tempo jag orkade. När jag kom ut ur skogen på mölndalssidan var det jämnare och då blev det riktigt bra träning. Jag sprang så snabbt jag kunde och höll samtidigt ett så jämt tempo som möjligt. Någonstans där slog det mig att jag kanske sysslade med tröskelträning. Jag tror det. Det var nåt djävulskt jobbigt men också väldigt kul (när det var över). 

Ska börja köra mera styrka. Nu kör jag noll styrka och jag känner att jag behöver det. Framförallt är det höfterna som ska stärkas, men benen och bålen behöver sitt också. 

Imorgon kanske jag ska simma. Men framförallt ska jag rösta. Ut med rasisterna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar