fredag 8 november 2013

Blåsigt på bron och vad gör man sina blötsvettiga träningskläder?

Tillbaka på bron! Herregud vad det blåser nuförtin. Jag antar att det är hösten, sådant man får kämpa med. Jag tycker om väder som inte är insmickrande. Då känner jag mig mer hardore när jag är ute och ränner ändå. Fast alltså, jag vill helst ha åtminstone 10 goa rundor i lätt bris innan jag kan "njuta" av en i snålblåst och pissregn.


När jag var framme på ön, dvs Hisingen, köpte jag frukost på ett kafé och försökte fånga det splittrade vädret på bild. Det var sol och regn. Men just då inte så mycket blåst.


Jobbade och bävade lite för att springa hem. Igårkväll sa jag till mig själv att jag fick åka buss hem om jag ville, men bussen tar ju sån tid. Så jag bytte om och sprang ändå.



Ute var det i sedvanlig ordning kolsvart, men I came prepared. Reflexvästen var på. Älskar reflexväst. Eller jag avskyr att vara utan den. Det känns som att jag kommer bli påkörd vilken sekund som helst och det är jag inte redo för.



Köpte mat (eller yoghurt iaf) och var överlägset svettigast i butiken. Mina kläder luktade verkligen inte gott, men skit samma. Snabbt in, snabbt ut.


Apråpå svettiga kläder. Vad ska man göra med dem när man kommer hem? De måste ju torka innan man kan knö ner dem i tvättkorgen, men _var_ ska de få torka någonstans? Jag har ingen plats i mitt kompakta badrum, har inte heller någon balkong att torka dem på. 
Så jag sprider ut dem på golvet. 
Det är inte någon vacker syn. Det känns inte heller hållbart. Eller fräscht.
Förslag mottages tacksamt.


2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du är igång igen efter Amsterdam! Jag brukar läsa Mattias sub 2:30-blogg och så hittade jag din ute i kanten och har följt sen dess. Fast i smyg! Så jag får väl passa på nu också och säga stort grattis till prestationen. Imponerande efter tåstrul och stulna träningskläder och annat dumt.

    Jag hoppades att nån skulle ha en superlösning på torkning av kläder. Men denna någon verkar visst inte vilja dela med sig. Jag brukar försöka skölja av mina i handfatet och sen får de trängas på handdukstorkställningen. Det är inget vidare. Ibland får de hänga på galgar från mina hyllor längs taket. Inte heller vackert. Och då har vi inte ens kommit till vintern som betyder leriga och blöta kläder och skor många dagar i veckan och grus i varje vrå. Åh.

    Får hoppas att nån dyker upp snarast och förklarar hur en egentligen löser detta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, galgar längs taket? Jag tycker att det känns skönt att jag inte är helt ensam om att inte ha någon vettig lösning iaf. Ska kanske köpa ett litet torkställ att ha i duschen, bakom draperiet. Känns mer belevat.
      Kul att du hittat hit förresten, och tack!! Jag är som sagt så himla glad över mitt marathon - och taggad på fler!

      Radera