måndag 30 december 2013

Fixa springformen

Det vankas ju en nyårsafton och jag är dessertansvarig. Tyvärr är min springform inte tät, så jag fick springa till min kompis som ska ha festen och låna hennes. Så det blev 15 km för att fixa springformen.

Skorna fick en ny chans idag. Har väl egentligen tänkt ha dem på geggigare rundor, inte på asfalt som var dagens underlag, men så mycket av en konnässör är jag ju inte.


På hisingen finns både lyftkranar och broar.



Drygt halvvägs var jag framme hos min kompis HD. Vi pratade nyårsplaner och allmänt strunt betydligt längre än planerat. Sedan gick vi över till att kolla in hennes nya löparprylar. Som dessa raffiga vantarna från Nike tex.


Jag packade ner springformen i ryggsäcken och sprang hemåt. Den där pausen hade kickat igång min hunger och herregud vad jag längtade hem till min väldigt försenade frukost.

Väl hemma stretchade vi, formen och jag.


15 km är inte fruktansvärt långt, men likväl blir jag halvt däckad efteråt. Inte så att jag somnar, men tillräckligt för att jag bara ska vilja ligga ner och inte göra någonting alls. Jag behöver komma på något sätt att piggna till efter ett pass. Det här funkar ju inte till vardags. Men på en klämdag som jag kompat ut är det väl inte hela världen.


Nu har jag fyllt springformen med en nybakad tårta. Imorgon ska jag fylla min egen form med den samma. Och bubbel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar