måndag 16 december 2013

Pannben

Jag har inte mycket till pannben. Eller disciplin. Jag viker mig lätt för minsta frestelse. Jag vill att min träning ska vara baserad på lust, att jag tränar för att jag vill.
(Det där stämmer ju inte, jag tränar ofta för att jag 1: har bestämt mig, 2: får för mig att jag ska må bra av det eller 3: har allmän tjockångest (jävla samhälle).)

På grund av lust-faktorn har jag skippat många rundor. Ibland har jag till och med påbörjat dem men stannat efter 300 meter och gått hem igen.

Imorse sprang jag dock, jag och min disciplin. Jag sprang inte till jobbet i utan gick upp extra ordinärt tidigt och tog en runda. Det var ärligt talat rätt gött att komma hem och få äta en massa frukost och kolla på julkalendern på svt play. Men  usch vad jobbigt det var att komma upp och ut. 

Fint väder var det också. Skoja bara.




På kvällen crawlade jag förresten lite. Jag är verkligen inte bra på det. Jag blir något fruktansvärt andfådd. Hade varit bättre för vår relation, crawlens och min, om simningen hade - så att säga - flutit på bättre. Nu får vi se när jag vågar mig dit igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar