torsdag 26 december 2013

Ska det va så ska det va

Efter några morgontimmar i soffan där jag åt choklad och tittade på ett program på Kunskapskanalen om McDonalds, läsk och urartad fetma gick jag ut och sprang. 15 km i fridfullt julväder (som mer liknar tidig vår).

Jag har flera kompisar som ska springa lopp nästa år vilket jag tycker är skitkul, men det ger mig också en spark i baken - om än mest mentalt änså länge. Om jag inte vill bli omsprungen får jag styrsla mig och träningen framöver.

Jag har dessutom börjat snegla på Sthlm marathon, men jag vet inte om jag orkar mentalt. Det känns så stressigt. Men det är kul med ett mål.

Jag invigde en julklapp, min nya jacka. Blev riktigt färgglatt i det gråa vädret.


Sprang under älvsborgsbron för en gång skull. Oftast springer jag ju över den och till Hisingen. Idag höll jag mig på fastlandet och kryssade bort mot Långedrag.


Hamnen tar aldrig slut. Sträcker sig troligtvis halvvägs till Danmark. 


Här försökte jag ta en bild på mig själv. Glömde dock vända kameran. Därav bild på hus.


Det var väldigt mycket lugnare väder idag och rundan var riktigt trevlig. Blev oerhört trött på slutet. Så blir det alltid. Så fort jag får vittring på mitt hem vill kroppen inte vara med mer.

Idag blev det extra jobbigt för den stackars lekamen för jag ville få ihop mina 15 km den och fick snällt kuta vidare 1800 meter till när jag väl kommit hem.
Har jag bestämt mig för 15 så ska det bli 15 och då sicksackar jag bland gatorna tills klockan visar 15. Det är inte mer med det. 

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar