torsdag 11 december 2014

Rastlös

Näe, nu längtar jag efter att springa igen. Jag har hållt igång med olika pass på Friskis, men jag vill springa igen. Jag har inte fått till några nya rutiner efter att jag flyttade, det är lite väl långt att pendeljogga. Såhär års bär det till och med emot något enormt att ens cykla. 
Jag köpte ett månadskort och sedan dess har jag åkt lika mycket buss som jag gjorde förr (innan jag insåg att all sträckor går att cykla). Det är jätteskönt att slippa cykla 3-4 mil om dagen i mörker och underkylt regn. Istället sitter jag i värmen och slumrar. 

Igår sprang jag 6 km. Herregud vilken träningsvärk jag har i vaderna efter det. Jag har även insett att mina vadmusklerna är olika stora. Synbart olika. Det kan omöjligen vara bra för löpsteget. Ska försöka styra upp detta. Kanske är det samma sak för hela benet, bara det att de andra musklerna är lika synliga...

Ps, det här vädret? Storm och regn och mörkt dygnet runt? Man blir inte direkt full av liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar