onsdag 26 november 2014

Styrka

Det har inte blivit många meter löpta, men det är klart jag tränar. Spinning (dessvärre århundradets tråkigast pass), simning (när ska frisimsandningen lossna?), yoga (på den lilla golvplätten i sovrummet) och en hel del styrka. Eller "en hel del" är kanske att ta i. Men för att aldrig vara i gymmet är jag nu där "en hel del". 

Jag kör programmet från Runners world. Jag börjar bli bättre på några övningar, andra är jag fortfarande bedrövlig på.
I december börjar mitt träningskort gälla på Friskis i Mölnlycke och de har ett stort och inte fullknökat gym.

Friskisställena i stan är ofta ganska packade med folk, och jag vill inte känna någon stress över att jag ockuperar plats som någon annan väntar på. Även om jag såklart har lika mycket rätt till det där utrymmet, såklart. 
Imorse var det nästan helt tomt på Friskis Eriksberg. Perfekt.


Ska köra någon vecka eller två för att få in rutinen på att göra övningarna, sen blir det mer spring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar