torsdag 10 juli 2014

Överkittad i morgonsolen

Häromdagen tyckte jag att jag var överkittad (för många löparattiraljer på en gång) när jag hade keps på mig. Tja, idag gick jag loss ytterligare. 

Dels testade jag min nya löparkjol (den är mer av en tenniskjol och var faktiskt skönare än den som kallades  "löparkjol" av nike). Bara där, vid kjolen, är jag på djupt vatten. Är inte så bekväm i det än. 
Sen slängde jag på mig mig lilla knallrosa magväska för set fanns ju inga fickor på kjolen. Oerhört praktisk magväska dock. 
Som grädden på moset tog jag på mig min gröna skärm/keps. 

Ja, det blev för mycket av det goda. Men herregud, det var ju ingen som brydde sig. 
Jag hade betydligt större besvär av att jag fick erfara löparmage för första gången. Det händer alltså i stort sett aldrig mig. Men det gick bra. Jobbigt annars. 





Trots att klockan bara var strax efter 07 var det en massa människor ute och motionerade. (Men det ser folktomt ut på bilderna, jag vet.) Kanske kunde inte de heller sova i den tropiska värmen. Men ja, sådär mycket folk har det inte vart sedan veckan innan göteborgsvarvet. Jag körde mitt race genom slottsskogen, min korta vanliga runda på 6 km.

Hälen kändes bättre, jag besvärades inte lika mycket utav smärtan, men nu efteråt känns det faktiskt inte stålande. Tittar man noga kan man se att jag är svullen. Eftersom jag ska åka iväg och hälsa på kompisar blir det nog några extra vilodagar för foten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar