fredag 21 februari 2014

Efter paus kommer play

Jaha jaha!?! Här ligger bloggen i träda som en annan åker. Jomen hörrni. Jag har gått igenom två faser under dessa dagar/veckor/vaddetnublir som jag inte har sprungit.

Fas 1: Jag blev trött. Jag ville ligga i soffan och vara trött och sträckkolla Breaking bad. Jamen då gjorde jag det. Sen så var det så himla skönt att jag blev lite rädd för jag hade tänkt att det bara skulle vara just en fas, men när jag låg där, raklång i min blåa manchestersoffa, att det kändes som ett gott sätt att leva. Jag ville icke röra på mig. Men just precis därför piskade jag iväg mig själv och sprang tur och retur till jobbet. Jag tog bilder och allt sådant, men det blev inte av att jag bloggade om det. Sedan återgick jag till att vara trött. Vädret var säkerligen inte heller bra.

Fas 2: Jag blev förkyld. Detta bedrövliga. Tre dagar med tjock och konstig hals och känslan av att det fortfarande finns hopp! Hopp om att förkylningen inte ska blomma ut. Men det gjorde den. Och som den blommat. Min jobbarkompis sa att hon aldrig varit med om någon som nyst så mycket. Jag snittade väl fyra nysningar på raken var femte minut den värsta dagen. Ett evinnerligt snytande.

Nu ser jag ljuset i tunneln. Nu hoppas jag att mina sista förkylningsdagar är räknade så att jag kan komma ut. Är även taggad på att simma lite mer.


Är även taggad på att hitta en ny ryggsäck. Jag och min kvinnorygg är inte långa nog för alla mansryggsäckar där ute. Det måste ju finnas någon vettig rygga där ute. Om ni har tips, dela gärna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar