onsdag 11 mars 2015

Lugnt och smärtsamt

Jag har smörjt med både voltaren och med liniment (inte samtidigt) och vilat och väntat. I lördags körde jag lätt löpskolning när jag var med på Friskis och Svettis inspirationsdag.
Åtta timmar med olika träningsformer. Jag körde blanda annat norska intervaller i spinning och testade capoeira. Lyssnade på Kalle Zackari Wahlström som pratade om träning också.
Hur som haver.

Jag känner ju att sträckningen i låret inte har släppt än, men nu orkar jag inte vänta längre. På den där löpskolningen i lördags poängterade de hur viktigt det var att springa riktigt långsamt för att öva teknik. Det blev min ursäkt idag. För jag kan ju faktiskt springa så långsamt.
Dessutom är jag arbetsfri, rastlös och solen sken.


Jag sprang de 2-3 kilometrarna till gymmet. Planen var: springa en kort sträcka, sedan stärka musklerna och bli trött på gymmet, och sedan springa hem.


Det var snudd på folktomt i gymmet. Åtminstone i den maskinlösa delen. Jag körde magövningar med TRX-band, utfall med bakbenet uppe på en låda, enbenta benböj (svårt!), sidoplanka på bosuboll, planka med bendrag på pilatesboll, tåhävningar, bendrag med tyngder för både insida och utsida lår och lite rörlighet för axlar.

Sedan sprang jag hem.


Det gick lite bättre på hemvägen och vädret var fantastiskt. Det var en vårig värme i luften! Men så fort jag tog i det minsta, eller ifall det kom ett litet motlut sa låret ifrån direkt. Fan låret! Hade jag haft tillgång till en platt runda kunde jag ha fortsatt länge till.

Istället sprang jag hem och rullade på min mördarrulle. Aj aj aj ajajajajajjajaaaaj.

Tyckte ändå att passet var en framgång. Kommer göra om det snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar