söndag 12 oktober 2014

Höftsmärta som oroar

Näe, det går inte så bra nu. Träningssuget tryter, förkylningen blev en klassisk ursäkt för att "råka" tappa alla träningsrutiner. Men sen har det även varit så att jag har medvetet skurit ner på måsten och sånt. Även på träningspass som jag ju tycker är kul. Det blev lite för mycket stress där ett tag, behöver komma bort från det, varva ner och inte jaga efter alla förlorade träningspass.

Nu har jag två helger i rad tapetseras. Herregud vilken tid det tar! Igår började jag jobba vid 08.30, och bortsett från en kort oboy-paus vid 10.30 jobbade jag non stop fram till 20 eller nåt. Jag åt inte, gick inte på toa, drack inget vatten. Tiden bara gick. 
Jag kände redan igår kväll att det var inåt konstigt med min höft och under natten har smärtan liksom blommat ut. Ajajaj. Det som känns extra jobbigt är att jag får ont på samma ställe som jag har haft problem med i löpningen. Men jag får inte ont såvida jag inte springer mer än ca 15 km. Och jag trodde faktiskt att jag hade stärkt upp den där höften. Men nu gör det ont som om jag hade sprungit ett marathon. 
Inte bra alls. 

Ville köpa en sån där foam roll bara för att i desperation se om det hjälpte. Det blev ingen roller, istället yogade jag lite hemma på mattan. Det finns en app som heter Yoga Studio som jag gillar väldigt mycket. Den kostar ca 15 kr, men det är det värt. Många bra program på olika nivåer. Och visst, en aning bättre är nog höften, men jag får väl ägna mig åt 1, inte springa och 2, sjukgymnastik framöver. 2011 sjukgymnastiserade jag mycket ihärdigt och det gav bra resultat. Tyvärr var det även oerhört tråkigt. 

Sånt här är roligare.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar