tisdag 21 oktober 2014

Hejdå Älvsborgsbron del 1

Jag ska ju flytta. Det blir kul men det blir en helt annan och avsevärt längre pendeljogg. Tror inte att jag kommer pendeljogga så mycket. Jag saknar redan den asfaltiga, fina men även tråkiga och avgastunga rundan. Perfekt! Äntligen lite lust att springa!

Så jag sprang hem idag.
Det var grått, regnigt och allmänt gött. På Älvsborgsbron gav jag mig fan på att springa om en cyklist. När jag kom upp jämsides ökade hon och jag la mig bakom igen. Men när hon började tröttna igen sprang jag om. Och förökte hålla en jämn, snabb takt. Det var bedrövligt jobbigt. Väl uppe på toppen fick jag ta ganska många bilder på utsikten för att återhämta mig. Pust och frust. Jag har uppenbarligen inte vilat mig i form...

Kom hem, åt åt och åt. Och flyttpackade (lite).


Så snabb att autofokus inte hänger med!

Bilden är alltså inte svartvit. Det är bara hösten som kommit till Göteborg. 

Tog en specialväg i Majorna idag.

Tappra tomater på gården. De har lite svårt att mogna. Det har varit sådär med soltimmarna de senaste veckorna.

Hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar