måndag 20 oktober 2014

Ettårsjubileum Amsterdam marathon

För prick ett år sedan sprang jag mitt första maraton. Det känns som en evighet sen. Men det är skönt att fortfarande kunna säga "jag sprang ett marathon förra året". För det säger jag så ofta? Nä.

Nu har anmälningen till Berlin marathon 2015 öppnat. Eftersom de lottar spelar det ingen roll när jag anmäler mig, men det ska bli av inom de närmsta dagarna. Hoppas att jag kommer med! Om inte får jag hitta ett annat lopp. 

Är väldigt sugen på att komma igång med springandet igen. Har haft en lång period med lite lust och många ursäkter. En del bättre än andra.

På lördag ska jag flytta. Då är det slut med Älvsborgsbron till jobbet. Det känns lite tråkigt. Jag som varit så trött på den där vägen till jobbet börjar bli nostalgisk redan innnan jag flyttat. Ska nog passa på att springa hem från jobbet redan imorgon.

I helgen var jag i Stockholm. I en liten lucka mellan fikadejter och födelsedagsfest sprang jag en liten sväng. Samtidigt behövde jag googla fram hur vi skulle ta oss till festen. Det blev alltså en mycket kort sväng, jag snurrade runt lite i Humlegården och sedan tillbaka. Kanske 20 min. Max. Det var ändå så skönt att springa av mig lite rastlöshet. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar